28.10.2014

Yapı Kimyasallarının Lider Markası MAPEİ Türkiye’de Pazar Payını Hızla Arttırıyor

5 kıtada, 32 ülkede toplam 62 üretim tesisi ile yapı kimyasalları üreten MAPEİ Türkiye’de mevcut pazar payını arttırmak için çalışmalarını hızlandırdı. 6 - 10 Mayıs tarihleri arasında İstanbul’da düzenlenen 37. Yapı fuarında Veronica Squinzi ve Alper Özer ile MAPEİ’nin Türkiye pazarına girişini ve beklentilerini değerlendirdik. Türkiye’ye büyük önem verdiklerinin altını çizen Veronica Squinzi, Türkiye’nin çok gelişmiş bir pazar olduğunu, bu pazarda genel rekabetin içinde olacaklarını, bunun dışında  MAPEİ’ye özgü ürünlerle de  aktif olmak istediklerini belirtti. Türkiye Genel Müdürü Alper Özer ise Türkiye'nin ihtiyacının daha kaliteli  ve amaca uygun ürünler doğrultusunda olduğunu, bu doğrultuda yapı kimyasallarının tüm segmentinde rekabetçi olacaklarını ve bunun için gereken her ürünü Türkiye’de üretebileceklerini söyledi.

 Röportajımıza sizi tanıyarak başlayabilir miyiz?

 Veronica SQUINZI: Şirketin uluslararası yönetiminden sorumluyum. Benim görevim uluslararası  büyüme ile ilgili anlaşmalarla şirket stratejilerini geliştirmek.1937 yılında dedem Rodolfo Squinzi  tarafından kurulan MAPEİ küçük bir atölyeden, yapı kimyasalları alanında, tüm dünyada söz sahibi olan ve çok geniş yelpazede ürünler üretmeye başlayan bir marka konumuna geldi. MAPEİ, bugün 5 kıtada 32 ülkede toplam 63 üretim tesisi ile yoluna devam etmektedir.

 Türkiye’ye giriş sürecinizden bahsedebilir misiniz?

 Veronica SQUINZI: Çok hızlı gelişme potansiyeline sahip olan Türkiye bizim çok önemli ve sürekli izlediğimiz bir ülkeydi. Geçen yıla kadar başlangıç yapmamıza sebep olacak oluşumu bulamadığımız için Türkiye pazarına giriş yapmadık. Ama geçen sene uzun süren çalışmalarımızın meyvesini aldık ve Wallmerk ile Türkiye pazarına giriş yaptık.

 Alper ÖZER: Avrupa, inşaat sektöründe belli bir sınıra ve noktaya ulaşmasına karşılık Türkiye sürekli gelişen ve buna bağlı olarak ihtiyaçları artan bir ülke konumunda. Türkiye’de inşaat sektöründe dinamik ve istikrarlı bir büyüme söz konusu iken MAPEİ gibi küresel bir oyuncunun Türkiye’deki fırsatları değerlendirmek istemesi çok doğal. Dünyanın tüm prestijli projelerinde yaygın olarak kullanılan MAPEİ ürünleriyle, Türkiye’de Wallmerk ürünlerinin piyasaya sağladığı güveni pekiştirerek giriş yaptığımız pazarda hızla ilerliyoruz.

 Mapei’nin Türkiye pazarına Wallmerk ile girmesinin nedeni nedir?

 Alper ÖZER: Mapei için Wallmerk’in satın alınması sürecinde, 3 kriterin etkili olduğunu söyleyebilirim;

1- Fabrika: Bildiğiniz gibi MAPEİ, yapı kimyasalları üretiminde en son teknolojilere sahip ve cirosal anlamda Wallmerk ile kıyaslanmayacak büyüklükte olmasına rağmen Wallmerk üretim tesisi olarak MAPEİ standartlarındaydı. Küçük eklemelerle burayı Türkiye’nin en iyi tesisi yapmayı planlıyoruz. Ayrıca tüm Türkiye’yi kapsaması açısından Wallmerk fabrikasının yer olarak ideal olması da önemli bir etkendi.

2- Pazar bilgisi: Wallmerk takımı, gerek pazar deneyimi gerekse uyumlu ve dinamik yapısıyla kendini kanıtlanmış bir ekip. Bu oluşumun üzerine inşa edeceğimiz sistemle Wallmerk Türkiye’nin lideri olmaya uygun bir geçmişe sahip.

3- Yönetim: Wallmerk’in geçmişine baktığımızda etik kurallara sadık, büyüme odaklı, güvenebileceğimiz bir yönetim yapısının mevcut olması.

 Dünya üzerinde kullandığınız bütün ürünler Türkiye pazarında kendilerine yer bulacak mı? Türkiye'de farklı bir yatırım yapmayı düşünüyor musunuz?

  Veronica SQUINZI: Türkiye için birçok ürünümüzü hazırlamaya başladık bile. Türkiye'nin  ihtiyacı olan  ürünlerin hepsi bizde var. Yakın bir zaman sonra Türkiye'nin ihtiyacı olan tüm ürünleri karşılamış olacağız. Türkiye'de kesinlikle tam ürün gamıyla hareket etmeyi düşünüyoruz. Şu an zaten toz yapı kimyasallarında ve boyada büyük bir üretim kapasitemiz mevcut ve sevkiyatımızı her sene iki katına çıkartıyoruz. Belirli sıvı katkılarda da üretim yapıyoruz. Bildiğiniz gibi ürün yelpazemizde beton katkısı da var, su yalıtım membranları da, poliüretan da... Bundan sonraki plan içinde bunların Türkiye’de üretimini tartışıyoruz. Tabii ki aynı anda bütün ürünlerimizi Türkiye'de üretmeye başlamayacağız. Bütün ürün taleplerine cevap vereceğiz ancak, Türkiye'nin ihtiyaçlarına göre yapılan sıralamayla kademe kademe üretime geçeceğiz. MAPEİ  her zaman yatırım yapmaya hazır bir firmadır.                         

 Pazara girmek için neden bir satın alma tercih ettiniz?

 Veronica SQUINZI: Biz MAPEİ olarak her zaman yerel hareket etmeyi fakat global düşünmeyi seven bir firmayız. Türkiye'yi Türklerden daha iyi kimsenin bilemeyeceğinin farkındayız. Biz MAPEİ olarak Türkiye'de Türk gibi İtalya'da İtalyan gibi Amerika'da da Amerikalı gibi hareket etmeye inanıyoruz. Yani Türkiye'deki mevcut yapımızı yine Türkiye’den deneyimli arkadaşlarımızla güçlendiriyoruz ve ilerlemeye devam ediyoruz.

 Türkiye’de ki pazar payınız hakkında bilgi alabilir miyiz?

 Veronica SQUINZI: Şu andaki Türkiye pazar payımızı biz önemsemiyoruz aslında. Bir yıl kadar önce giriş yaptık ve ilk MAPEİ ürünleri bugünlerde çıkıyor. Fakat en kısa zamanda, uluslararası başarılarımız, işimize olan bağlılığımız ve geniş ürün yelpazemiz sayesinde Türkiye'de de ihtiyacımız olan başarıya ulaşıp iyi bir pazar payı yakalayacağımızı biliyoruz. Bunu başka ülkelerde yaptık, Türkiye'de de yapabiliriz.

Fuara katılımdaki esas amacınız nedir?

 Veronica SQUINZI: MAPEİ olarak bir ya da birkaç ürünle yola çıkmıyoruz. Amacımız tüm ürün yelpazemizi tanıtmak. MAPEİ' nin Türkiye'de de diğer ülkelerdeki gibi tüm ürün yelpazesiyle başarılı olmasını isteriz. MAPEİ' nin esas amacı Türkiye'de ürün satmak değil, sistem satmak. Türkiye çok gelişmiş bir pazar, burada kendi sistemlerimizi tanıtarak başarılı olmak istiyoruz. 

 Alper ÖZER: Yapı sektörü ve beraberinde yapı kimyasalları alanı sürekli gelişmekte olduğundan global trendleri takip etmek ve uygulamaya geçmek bizim için önemli. Yapı sektörünün güçlü firmalarını bünyesinde toplayan fuarlar ise bu yenilikleri takip etmek, bölgedeki önemli yatırımcılarla bir araya gelerek karşılıklı iş fırsatlarını değerlendirmek için iyi bir fırsat olduğu düşüncesindeyiz. 37. Yapı fuarı da sonuçları itibariyle oldukça verimli geçmiştir.

  Türkiye'nin komşu pazarları hakkında neler düşünüyorsunuz?

 Veronica SQUINZI: Bizim şuan ki hedefimiz Türkiye'dir. Ama gelecekte Türkiye üzerinden komşu ülkelere de uzanmayı planlıyoruz. Türkiye, bu konuda konum olarak çok uygun bir ülke. MAPEİ'nin uluslararası ve oldukça gelişmiş bir faaliyet sistemi mevcut. Önce Türkiye'ye ağırlık vermeyi, ardından diğer komşu ülkelerle ilgili de çalışma başlatmayı planlıyoruz.

 Ar-Ge çalışmalarınız hakkında neler söyleyeceksiniz?

 Veronica SQUINZI: Türkiye kolay bir pazar değil. Çok güçlü rakiplerimiz var. Biz bu duruma saygı duyuyoruz ve rakiplerimizi önemsiyoruz. Lakin MAPEİ uzun bir geçmişi olan ciddi bir firmadır.  En kısa zamanda başarılı olmak için gereken tüm önlemleri alıyoruz ve bunun için ne gerekiyorsa yapacağız. MAPEİ daha önce de söylediğim gibi esasında ürünün satışına değil sisteme konsantre olan bir firmadır. Cirosunun yüzde beşini Ar-Ge' ye ayıran MAPEİ' nin  çalışanlarının yüzde on ikisi de Ar-Ge' de yer almaktadır. Bu bize uluslararası alanda  başarılı sonuçlar getirmektedir.

DİĞER HABERLER